İnsan olmak neyi gerektirir?İnsan olmak sevmektir. insan olmak merhamet etmektir,hatalarından ders çıkarmak,insanlığa bir şans daha vermektir.Bir insanın kanı dökülürken,bir insan acı çekerken seninde vicdan gemilerin yanmıyorsa sen insanlık denizinde bir kum tanesi bile değilsin.İçinden zulme başkaldırmak gelmiyorsa,kılın bile kıpırdamıyorsa çık o milyarlık evinden bırak pahalı telefonunu,usulca bir mezar kaz ve bekle.Sen bir annesin,sen bir babasın,sen bir abla ,sen bir abi sen bir insansın.Vicdan hayatındaki en büyük nimettir onu kaybettiğinde yaşayan bir ölüsündür.Farkına varamasanda sessiz kaldığın ve vicdanını yormadığın her durum seni içi boş bir ölü olmaya adım adım yaklaştırır.Ne zaman bu kadar zalim olduk.Çıkarlarımız doğrultusunda yalanlar söylemeye başladık.Kanlı kağıtlar uğruna kardeşimize düşman olduk.Ne zaman bir anne çocuğuna kıyar oldu,ne zaman hissetmediğimiz duygularla insanları kandırır olduk ne zaman sırf düşüncelerimiz aynı değil diye insanlara kıyar olduk.İnsanlık nereye gidiyor bilmiyorum ama nereye gitmediğini çok iyi biliyorum.Katledilen onca çocuk,zulüm gören onca insan ile gitmediğimiz tek yer var insanlığın gerçek çizgisi.Yıkılır elbet tüm korku imparatorlukları.Çıkar bir gözü kara bir yiğit dur der tüm bu zulme.Der:"Verecek bir canım var oda bu yola feda olsun.".İste o başlatır devasa çığı.Bir ses olur bin ses.Önüne çıkan tüm zalimleri içinde boğar.Mazlumlara zarar vermez onlara da ortak bir amaç verir ve çığ önüne geçilemeyecek bir hal alır biter tüm zulüm.İşte o an durur çığ sakinleşir adeta bembeyaz bir çarşaf olur.Dilerim dünyada tüm mazlumların bir çığı olur,dilerim sona erer tüm vahşi düzen.
Yorumlar
Yorum Gönder